Covid-19 maatregelen

Welke maatregelen hanteren wij bij SSRA

  • Hier volgen we de adviezen op van het RIVM
  • Onze sport accommodatie zal van 17.00 ’s middags tot 05.00 ’s ochtend gesloten zijn voor gebruik.
  • Ons verzoek om ook buiten de trainingen om de 1,5 regel te blijven hanteren.

Uiteraard gelden de regels “bij klachten, blijf dan thuis”.

Survivalrun is een buitensport

Zolang de juiste maatregelen worden nageleefd kan de sport bij ons dus altijd goed beoefend worden.

Survivalrunnen is een solo sport waarbij er geen fysiek contact is met mede sporters. Daarnaast ben je altijd in de open lucht. Onze bosrijke survivalbaan, met in het midden een groot open veld, zorgen er voor dat er voldoende afstand gehouden kan worden tussen de sporters.

Buitensporten is gezond

Buitentraining is goed voor je humeur

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die buiten sporten 50% vrolijker zijn dan mensen die in de sportschool aan het trainen zijn. Ook is gebleken uit onderzoek dat buiten sporten een vermindering van depressie, boosheid en verwardheid teweegbrengt in vergelijking met het binnen sporten.

Een hoger vitamine D gehalte

Door buiten te sporten doe je ook veel meer vitamine D op. Het helpt al helemaal voor mensen die willen afvallen. Mensen met overgewicht krijgen namelijk twee keer zo veel minder vitamine D binnen.

Bovendien hebben veel mensen tegenwoordig een vitamine D tekort en naar buiten gaan, zorgt voor meer vitamine D in je lichaam.

Het houdt je gewicht stabiel

De buitenlucht nodigt van zichzelf vaak ook al uit om meer te bewegen. De zon, de ruimte en de natuur! Meer bewegen leidt natuurlijk tot een gezonder/fitter lichaam.
Uit onderzoek is ook gebleken dat percentages van kinderen met overgewicht lager ligt bij de kinderen die vaak buitenspelen.

Het verbetert je aandacht en je focus

Een studie uit Illinois heeft aangetoond dat kinderen met ADHD na een 20 minuten wandeling in het park zich beter konden concentreren dan een wandeling in een drukke stad of woonwijken. De omgeving waar je sport, maakt dus wel degelijk uit. zo is onze groene locatie, zeen perfecte locatie welke hier aan voldoet

Het verhoogt je energieniveau

Sporten is sowieso heel erg goed als je je futloos of energieloos voelt, maar de buitenlucht versterkt dit nog meer. Een wandeling van 20 minuten buiten kan je net zoveel energie geven als een kop koffie, zo stelt de Universiteit van van Rochester. Laat staan twee รก drie keer in de week een survival training!

Het helpt je volhouden

Natuurlijk telt elke workout, maar zeg eerlijk, soms kunnen we wel iets meer doen. Het is goed om per week 2,5 uur aan cardio te doen per week en 2 keer krachttrainingen. Het is moeilijk om het sporten elke week goed vol te houden, aangezien je het heel makkelijk kunt overslaan. Ook hier is uit onderzoek gebleken dat buitensporters meer intentie hebben om activiteiten te blijven herhalen dan binnensporters.
Samen met een leuke groep survivalrunners blijf je gemotiveerd!